Resource Room Support Services for Students with Learning Disabilities: The Context of Oman خدمات دعم غرفة المصادر للطلبة ذوي صعوبات التعلم: في السياق العماني

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

قسم علم النفس-کلية التربية- جامعة السلطان قابوس-عمان

المستخلص

تستعرض هذه المقالة مراجعة للأدبيات حول استخدام غرفة المصادر (برنامج صعوبات التعلم) في سلطنة عمان. أولاً، يصف المقال نوع خدمات الدعم المقدمة للطلبة المحالين لغرف المصادر وفق السياق العماني. ثانيًا، يناقش المقال نظرية التعلم الاجتماعي کمنظور نظري يتم من خلاله فحص استخدام غرفة المصادر. ثالثًا، يستعرض المقال الدراسات البحثية التي استکشفت تصورات مختلف أصحاب المصلحة حول استخدام خدمات دعم غرف المصادر للطلبة الذين يعانون من صعوبات التعلم في المدارس الحکومية في عمان. المشارکات والمناقشة رکزت على الآثار المتعلقة بکيفية تعزيز ممارسات التعليم الشامل من خلال استخدام خدمات الدعم في غرف المصادر.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

Resource Room Support Services for Students with Learning Disabilities: The Context of Oman

المؤلف [English]

  • Khawla Hilal Al Mamari
psychology Department, Sultan Qaboos University, Sultanate of Oman
المستخلص [English]

This article reviews literature on the use of resource room in providing support services to students with learning disabilities (LD) in the Sultanate of Oman. First, the article first describes the context of Oman in terms of support services to students with LD. Second, the article discusses social learning theory as a theoretical perspective within which the use of resource room is examined. Third, the article reviews research studies that explored different stakeholders’ perceptions of the use of resource room support services to students with LD in public schools in Oman. Implications are discussed with regard to how inclusive education practices can be boosted through the use of resource room support services.

الكلمات الرئيسية [English]

  • resource room
  • learning disability
  • support services
  • Sultanate of Oman