Abdul Rahman Al-Kawakibi educational speech
ahmed
MAKKY
Teacher of pedagogy, Faculty of Education, Sohag University
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
1
51
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129554_91768f95e563032a7279e9591975ae23.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129554
The effect of three methods of correcting editorial expression in improving the expressive performance of high school students in the Directorate of Education of the Kasbah of Mafraq
ADEEB
HAMDNA
رDirectorate of Education for the Qasbah Al Mafraq Brigade - Jordan
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
53
102
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129556_7dbc2d7791fa8a86bdd7ea294269f72d.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129556
The effectiveness of metacognition strategies in developing some scientific concepts, scientific thinking skills, and achievement motivation among second-grade middle school students
ASHRAF
HUSEIN
Instructor of Curricula and Methods of Teaching Science, Faculty of Education, Assiut University
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
103
162
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129558_57d37b7e52f7eddbf6d2706d6f8a356a.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129558
The status of values and the importance they represent in children's lives
GAMAL
alshqar
College of Humanities and Social Sciences - Sohar University - Jordan
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
163
194
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129560_871da6f68f27affd6a5f0d2aedc18b60.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129560
The effect of using the group investigation model of thelen in teaching social studies on cognitive achievement and the development of some critical thinking skills among first-grade middle school students
khaled
omran
Instructor of curricula and methods of teaching social studies, Faculty of Education, Sohag University
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
195
274
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129561_eb660d792a3332b1e90ed47c6dc8a3eb.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129561
The religious awareness, personal and social responsibility of university students, and their relationship to academic achievement
khalaf
abdelrasoul
Instructor of educational psychology, Faculty of Education, Sohag University
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
275
322
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129562_f5e0fa11dbd5b39a3474b8cd31907282.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129562
طريقة التجميع لأسس التدريس والفوائد والتحديات
خالد
الکوده
Al al-Bayt University - Mafraq - Jordan
author
text
article
2007
ara
المجلة التربوية لکلية التربية بسوهاج
جامعة سوهاج، کلية التربية، وحدة النشر العلمي
1687-2649
23
v.
23
no.
2007
1
26
https://edusohag.journals.ekb.eg/article_129563_df79d92567d58e6558639c75a57ea0fc.pdf
dx.doi.org/10.21608/edusohag.2007.129563