cognitive style and interaction in gifted problem-solving performance

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

علم النفس التربوي کلية التربية جامعة سوهاج

المستخلص

The aim of the study despite the broad range of issues investigated in the field of problem solving little attention has been paid to the effects of cognitive style sample eight secondary schools four for boys and four for girls were asked to submit nominations of gifted students to participate in this study there the findings demonstrate that is not only individuals abilities which influence problem-solving performance but also the individuals cognitive style which mediates the relationship between the person and eventual acchivement.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

الأسلوب المعرفي والتفاعل في أداء الموهوبين في حل المشکلات

المؤلف [English]

  • أسامة عبد المجيد
Educational Psychology, Faculty of Education, Sohag Universit

الكلمات الرئيسية [English]

  • الأسلوب المعرفي
  • التفاعل
  • الموهوبين
  • المشکلات
المجلد 20، العدد 20 - الرقم المسلسل للعدد 20
مناهج وطرق التدریس ( اللغة العربیة- الإنجلیزیة – الفرنسیة – الریاضیات – العلوم- الفنون- الاقتصاد المنزلی- التجاری ... )
2003
الصفحة 1-28
  • تاريخ الاستلام: 03 نوفمبر 2003
  • تاريخ المراجعة: 16 نوفمبر 2003
  • تاريخ القبول: 30 نوفمبر 2003