نوع المستند : المقالة الأصلية
المؤلفون
1 (الباحث الرئيس) مناهج وطرق تدريس الحاسب الالي قسم العلوم التربوية والنفسية کلية التربية النوعية جامعة دمياط مصر أستاذ مساعد مناهج وطرق تدريس الحاسب الآلي کلية التربية - جامعة بيشة - المملکة العربية السعودية
2 . أستاذ مساعد مناهج وطرق تدريس الرياضيات - کلية التربية - جامعة بيشة - المملکة العربية السعودية
3 . أستاذ مساعد مناهج وطرق تدريس العلوم - کلية التربية - جامعة بيشة - المملکة العربية السعودية
المستخلص
الكلمات الرئيسية
الموضوعات الرئيسية
عنوان المقالة [English]
المؤلفون [English]
The study aims to identify the role of electronic educational platforms in Saudi universities during the Corona pandemic through two questionnaires consisting of three main axes. The questionnaire was distributed to some Saudi universities to know the actual reality of educational platforms and their role in facing the Corona pandemic from faculty and students' viewpoints. The research also aims to compare some Saudi universities in identifying the role of educational platforms (blackboard). The study relies on the universities that ranked first (20) in terms of the number of users and relied on building a future vision for those platforms. The research concluded that: There is a positive activation in the use of educational platforms in light of the Corona pandemic. A positive role for Saudi universities in light of the pandemic. King Abdulaziz University ranked first, King Faisal University ranked tenth, and Bisha University ranked twentieth in terms of the number of users of educational platforms; despite this, Bisha University obtained the highest statistically high rates in discussion boards, assessments and virtual classes, and a future vision for educational platforms is built.
الكلمات الرئيسية [English]