Investigating Pre-Service Science Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge through License and Master’s Program (LAMP)

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Assistant Professor of Educational Technology Department of Educational Technology - College of Education - King Khalid University- Saudi Arabia

المستخلص

This research used a case study approach to investigate “in-depth” pre-service science teachers’ preparation programs in the Licensure and Master’s Program (LAMP) in the College of Education at the University of Toledo (UT) to integrate technology into their teaching. In this study, the study focused on technology parts TK, TPK, TCK, and TPACK preparation by finding out and knowing the gap in using technology in science. The case study would include a sequential exploratory mixed methods approach, which involves collecting qualitative and quantitative data in order to understand the technology preparation for pre-service science teachers in teaching and practicing in terms of their technology knowledge (TK), technology, and content knowledge (TCK), technological pedagogical knowledge (TPK), and technological pedagogical and content knowledge (TPACK). This paper aims to investigate pre-service science teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK) through the LAMP program. 
This study focused on pre-service science teachers in science and social studies studying in the two-year LAMP program at the University of Toledo. Three data collection tools were used to investigate pre-service science teachers’ preparation programs in college: The Technological Pedagogical Content Knowledge Scale of Pre-Service Teachers survey, an open-ended interview, and the student’s study plan. According to the TPACK survey findings, the participant did not have any TPK, TCK, and TPACK. Also, in TK, the participant knew no more than 50%. The most important finding was that participants did not believe that we should teach or use technology and preferred traditional methods. Even though he stated that he knows that technology is essential in facilitating education, he did not believe that he should integrate technology in teaching into his classrooms. 
Therefore, more research on TK, TPK, TCK, and TPACK would help redesign the program that prepares pre-service science teachers to be effective teachers. The pre-service science teacher in the LAMP program in this study needs more support for TK, TPK, TCK, and TPACK in their training program to teach with technologies.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

درجة معرفة معلمي العلوم قبل الخدمة للمحتوى التربوي التکنولوجي TPACK من خلال برنامج الترخيص لممارسة مهنة التدريس والماجستير (LAMP)

المؤلف [English]

  • سحر الشواف
أستاذ تقنيات التعليم المساعد قسم تقنيات التعليم - کلية التربية - جامعة الملک خالد
المستخلص [English]

استخدم البحث نهج دراسة الحالة للتحقيق في برامج إعداد معلمي العلوم قبل الخدمة في برنامج الترخيص لممارسة مهنة التدريس والماجستير (LAMP) في کلية التربية بجامعة توليدو (UT) لدمج التکنولوجيا في التدريس. في هذا البحث تم الترکيز على الجانب التکنولوجي TK وTPK وTCK وTPACK من خلال اکتشاف ومعرفة الفجوة في استخدام التکنولوجيا في العلوم. ستشمل دراسة الحالة نهجًا استکشافيًا مختلطًا، والذي يتضمن جمع البيانات النوعية والکمية من أجل فهم الإعداد التکنولوجي لمعلمي العلوم قبل الخدمة في التدريس والممارسة من حيث المعرفة التکنولوجية (TK) والمعرفة التکنولوجية للمحتوى (TCK)، والمعرفة التکنولوجية التربوية (TPK)، والمعرفة التکنولوجية التربوية للمحتوى (TPACK).
رکز البحث على معلمي العلوم قبل الخدمة في العلوم والدراسات الاجتماعية الذين يدرسون في برنامج LAMP لمدة عامين في جامعة توليدو. تم استخدام ثلاث أدوات لجمع البيانات للتحقيق في برامج إعداد معلمي العلوم قبل الخدمة في الکلية: مقياس المعرفة التکنولوجية التربوية للمحتوى (TPACK) لمعلمي ما قبل الخدمة، ومقابلة مفتوحة، والخطة الدراسية للطلاب. وفقًا لنتائج مسح TPACK، لم يکن لدى المشارکين أي من المعارف التالية: TPK وTCK وTPACK. أيضًا، في المعرفة التکنولوجية، لا يعرف المشارک أکثر من 50 ٪ من المعرفة التکنولوجية. وکانت النتيجة الأکثر أهمية هي أن المشارکين لم يؤمنوا بضرورة تدريس أو استخدام التکنولوجيا وتفضيلهم الطرق التقليدية. على الرغم من علمهم أن التکنولوجيا ضرورية في تسهيل التعليم، إلا أنه لم يؤمنوا بدمج التکنولوجيا في التدريس في فصولهم الدراسية.
لذلک، فإن إجراء المزيد من الأبحاث حول TK وTPK وTCK وTPACK سيساعد في إعادة تصميم وبناء برامج إعداد معلمي العلوم قبل الخدمة ليکونوا معلمين فعالين. أيضا يحتاج معلمي العلوم قبل الخدمة في برنامج LAMP في هذه البحث إلى مزيد من الدعم لـلمعارف التالية: TK وTPK وTCK وTPACK في برنامجهم التدريبي للتدريس باستخدام التقنيات.

الكلمات الرئيسية [English]

  • معلمي العلوم قبل الخدمة
  • المعرفة التکنولوجية التربوية للمحتوى (TPACK)
  • برنامج الترخيص لممارسة مهنة التدريس والماجستير (LAMP)
  • دمج التکنولوجيا
المجلد 86، العدد 86 - الرقم المسلسل للعدد 86
مناهج وطرق التدریس ( اللغة العربیة- الإنجلیزیة – الفرنسیة – الریاضیات – العلوم- الفنون- الاقتصاد المنزلی- التجاری ... )
يونيو 2021
الصفحة 73-100
  • تاريخ الاستلام: 05 مارس 2021
  • تاريخ المراجعة: 10 مارس 2021
  • تاريخ القبول: 25 مارس 2021