A suggested program based on 7E Instructional Model and AWE Systems to Develop Faculty of Education ESP Students' Academic Writing Skills

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Lecturer of TEFL, Department of Curricula and Instructions, Faculty of Education, University of Sadat City

المستخلص

The aim of the current research was to investigate the effect of a suggested program based on 7E instructional model and AWE systems on developing faculty of education ESP students' academic writing skills. The design of the present research was a pre-post experimental group.  The participants of the research were thirty second year, ESP students enrolled in English Chemistry, Biology and Science sections at Faculty of Education, University of Sadat City. They were taught using the suggested program based on 7E instructional model and AWE systems. The instrument of the research was an ESP academic writing test with a rating scale for assessing the participants' academic writing skills. The test was applied to the participants of the research before implementing the suggested program to measure their level in academic writing skills. Then, it was re-applied after the implementation of the suggested program. Results of the research have revealed that second year, faculty of education ESP students' academic writing skills were developed after the implementation of the suggested program. Accordingly, the suggested program based on 7E instructional model and AWE systems was found to have a positive effect on developing faculty of education ESP students' academic writing skills.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

برنامج مقترح قائم على نموذج 7E التعليمي و نظم التقويم الالي للکتابة لتنمية مهارات الکتابة الاکاديمية في اللغة الانجليزية للأغراض الخاصة لطلاب کلية التربية

المؤلف [English]

  • ايمان دياب
مدرس بقسم المناهج وطرق التدريس بکلية التربية جامعة مدينة السادات
المستخلص [English]

هدف البحث الحالي الى معرفة أثر برنامج مقترح قائم على نموذج 7Eالتعليمي ونظم التقويم الالي للکتابة على تنمية مهارات الکتابة الأکاديمية في اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة لطلاب کلية التربية. وقد شارک في البحث مجموعة قوامها 30طالب وطالبة من طلاب الفرقة الثانية المدرجين باقسام (الکيمياء- التاريخ الطبيعي- العلوم) باللغة الانجليزية بکلية التربية, جامعة مدينة السادات. وتضمن البحث الحالي اختبار مهارات الکتابة الاکاديمية في اللغة الانجليزية للأغراض الخاصة مصحوبا بمقياس تصحيح من اعداد الباحثة لقياس مهارات الکتابة الاکاديمية لدى عينة البحث. وقد  تم تطبيق اداة البحث قبليا على عينة البحث, ثم تم تطبيق البرنامج المقترح.بعد انتهاء تطبيق البرنامج المقترح على الطلاب المشارکين في البحث, تم تطبيق الاختبار عليهم بعديا لمقارنة النتائج إحصائيا.أثبتت نتائج البحث أنالبرنامج المقترح القائمعلى نموذج 7Eالتعليمي ونظم التقويم الالي للکتابة ساعد بايجابية على تنمية مهارات الکتابة الأکاديمية في اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة لطلاب کلية التربية في اقسام (الکيمياء- التاريخ الطبيعي- العلوم) باللغة الانجليزية.

الكلمات الرئيسية [English]

  • نموذج 7E التعليمي
  • نظم التقويم الالي للکتابة
  • مهارات الکتابة الاکاديمية
  • طلاب اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة