تقويم برامج التدريب الصيفي في ضوء الکفايات المهنية من وجهة نظر معلمي القنفذة

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

ماجستير المناهج وطرق التدريس العامة - قسم المناهج وطرق التدريس کلية التربية جامعة الملک خالد- المملکة العربية السعودية

المستخلص

تقويم برامج التدريب الصيفي في ضوء الکفايات المهنية من وجهة نظر معلمي القنفذة

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

Evaluation of summer training programs in the light of professional competencies from the point of view of the teachers of Qunfudah

المؤلف [English]

  • ahmed elkorany
Master of Curricula and General Methods - Department of Curriculum and Teaching Methods College of Education King Khalid University - Kingdom of Saudi Arabia
المستخلص [English]

 
 Abstract:
 
The current research aims at evaluating summer training programs in the light of professional competencies from the point of view of the teachers of Qunfudah. The research used the descriptive approach. The sample included (100) teachers of Al-Qunfudah teachers;
The sample was applied to the evaluation of summer training programs in the light of professional competencies. The research results indicated that:

Summer training programs from the point of view of Qunfudah teachers include the necessary professional competencies.
Teaching planning competencies in summer training programs are available at a high level.
Teaching competencies in summer training programs are available at a high level.
Teaching evaluation competencies in summer training programs are available at a high level.
All competencies included in the summer training programs are available at a level between large and very large, except for the competencies related to identifying and developing educational activities, and giving examples linking the lesson to reality.

 

المجلد 64، العدد 64 - الرقم المسلسل للعدد 64
مناهج وطرق التدریس ( اللغة العربیة- الإنجلیزیة – الفرنسیة – الریاضیات – العلوم- الفنون- الاقتصاد المنزلی- التجاری ... )
2019
الصفحة 21-48
  • تاريخ الاستلام: 14 يوليو 2019
  • تاريخ القبول: 14 يوليو 2019