تصور مقترح لإعداد المعلم وتكوينه مهنيًا بمصر في ضوء بعض الاتجاهات التربوية المعاصرة

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

كلية التربية جامعة بورسعيد

المستخلص

     هدفت الدراسة إلى وضع تصور مقترح لتطوير برامج إعداد المعلمين بكليات التربية وفقًا لأحدث الاتجاهات التربوية المعاصرة في مجال إعداد المعلمين، واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي، وتوصلت الدراسة إلى ضعف المستوى النوعي لخريجي كليات التربية وضعف تلبيهم لطموحات المجتمع والمتغيرات العالمية المعاصرة، وفي ضوء ما توصلت إليه الدراسة من نتائج تم وضع تصور مقترح لتطوير إعداد المعلم بكليات التربية في ضوء الاتجاهات التربوية المعاصرة.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

A proposed vision for teacher preparation and his professional development in Egypt in light of some contemporary educational trends.

المؤلف [English]

  • Mai Naser
Faculty of Education, Port Said University
المستخلص [English]

               The study aimed to develop a proposed visualization for developing teacher preparation programs in colleges of education in accordance with the latest contemporary educational trends in the field of teacher preparation. The study used the descriptive approach. The study concluded that the qualitative level of graduates of colleges of education is weak and that they do not meet the aspirations of society and contemporary global changes. In light of the study's findings, a proposed visualization was developed to develop teacher preparation in colleges of education in light of contemporary educational trends.

الكلمات الرئيسية [English]

  • Teacher preparation
  • Professional teacher training