نوع المستند : المقالة الأصلية
المؤلفون
1 أستاذ مشارک بقسم الإدارة التربوية والتخطيط - کلية التربية -جامعة الطائف - المملکة العربية السعودية
2 أستاذ طرق التدريس والمناهج بالتربية الخاصة- کلية التربية -جامعة الطائف - المملکة العربية السعودية
3 أستاذ التربية الخاصة المشارک بجامعة الطائف - - کلية التربية -جامعة الطائف - الممکلة العربية السعودية
4 أستاذ التربية الخاصة المشارک کلية التربية جامعة الطائف- المملکة العربية السعودية
المستخلص
الكلمات الرئيسية
الموضوعات الرئيسية
عنوان المقالة [English]
المؤلفون [English]
The study aimed to identify the effectiveness of the role of the teacher of the Department of Childhood in the use of animation to promote the values and national identity of kindergarten children in the light of Vision 2030, the study applied to a sample of (40) male children enrolled in kindergarten program in Taif city, the ages ranged between (3-6) They were divided into two experimental groups consisting of (20) children and the second officer (20) children. The study tools included lists of ethical values, national identity and animation program. Researchers and the Stanford Interface Scale for Intelligence (photo For a fourth). The results of the study resulted in strengthening and strengthening the moral values and positive national identity among the experimental group members after applying the program compared to the control group. The positive impact of the program on the experimental group continued during the follow-up period.
الكلمات الرئيسية [English]